viernes, 17 de enero de 2014

CARPETA D'APRENENTATGE I REFLEXIÓ FINAL.



Per acabar l'assignatura, faig una reflexió contestant a diverses qüestions sobre tot el que hem treballat durant el curs. 






1. VALORACIÓ DEL CREIXEMENT DEL PLE A PARTIR DE L’ORGANITZACIÓ DEL SYMBALOO “ACADÈMIC”.


a)  Coneixies abans Symbaloo? No, és una eina que mai havia emprat i tampoc havia sentit parlar d’aquesta. Per tant, és una eina nova que he emprat enguany i que pens és molt útil. 

b) Valoració de l’ús de Symbaloo. No he incorporat cap nova finestra, tan sols podreu observar que tinc el Webmix acadèmic i el personal, a banda dels RSS. El meu Symbaloo acadèmic conté enllaços de pàgines web, de recursos online i pàgines de descàrrega. És un ús formal, ja que tots els recursos que hi apareixen són unes eines o pàgines per poder ser emprades a l’aula, tant per crear el material com per poder trobar material fet o per compartir-lo. 

Eines per crear continguts.
  • Hi ha planes que es troben enfocades a nivell de creació d’àudios (Audacity).
  • També he disposat Prezi, una eina per poder crear i compartir presentacions semblants a Power Point, però amb un disseny més dinàmic.
  • També trobam Easel.ly, eina per crear posters.
  • Educaplay és una altra eina online amb la qual podem crear les nostres pròpies activitats, compartir-les (amb la qual cosa també seria una eina d’interacció amb els altres) i emprar activitats d’altres usuaris.
  • Google Drive és una eina amb la qual podem crear documents, Power Points, etc. de forma online i treballant diverses persones alhora, amb les quals et pots comunicar a través d’un xat. Amb això també podem considerar que és una eina d’interacció amb els altres.

Eines d’informació.
  • Trobam Wikipedia i Google com a eines per poder cercar informació i que ens condueixen a altres planes web.
  • Wordreference és una eina en la qual podem cercar el significat de paraules, sinònims i la traducció a altres idiomes, la qual és molt emprada per cercar el significat de paraules amb anglès.
  • Tenim Youtube, on podem cercar cançons, àudios, vídeos, etc. per emprar-los a l’aula o com a base per crear les nostres activitats o àudios.

Eines d’interacció amb els altres.

  • Podem considerar la pàgina web de la UIB com a una plana d’interacció amb la nostra Universitat, encara que també podem considerar-la de recerca d’informació sobre els nostre estudis, etc.
  • Trobam també Slideshare, que és una eina per compartir les nostres presentacions i documents amb la resta.
  • Per poder compartir els nostres propis àudios trobam PodOmatic.
  • Hotmail i Gmail poden ser considerades eines per comunicar-se amb els altres, ja que podem compartir documents, fotografies, etc.
  • També podeu trobar Blogger, ja que és l’eina que he emprat personalment per crear la meva carpeta d’aprenentatge i amb la qual public els treballs que he anat fent durant el curs.
  • Finament també podeu trobar Twitter, ja que també és l’eina que empram per compartir els nostres treballs amb la resta de la classe i que, en el meu cas, també empro per comunicar-me amb altra gent.
  • Amb Dropbox podem compartir també els nostres arxius. 

c)  Valoració de la projecció de Symbaloo. No he emprat aquesta eina per altra assignatura, però si pens que és una eina útil per poder tenir un accés més fàcil a tots els enllaços, ja que els pots tenir més a mà i ordenats. 



2.  VALORA LA CREACIÓ D’UNA XARXA  PERSONAL D’APRENENTATGE.

 a) Creus que has creat una xarxa personal d’aprenentatge en el marc de l’assignatura? Pens que sí, ja que he pogut aportar les meves creacions pròpies, tant realitzades de forma individual com juntament amb la meva companya Jaquelín, i que aquestes poden ser útils pels altres.

  b)  Quantes persones conformen aquesta xarxa? Diria que és una xarxa oberta per tothom, ja que tothom té accés al meu perfil de Blogger i poden accedir de forma lliure als continguts penjats tant a Slideshare com a la resta d’eines emprades (Educaplay, Dropbox...). 


  c)  Al voltant de quines eines/procediments es conforma aquesta xarxa?

1.   Has fet comentaris a les carpetes d’aprenentatge dels companys? Tan sols he fet un comentari a la carpeta d’aprenentatge d’un dels meus companys per poder avaluar el seu treball. Sí que he anat observant alguns blogs i el treball que han anat realitzant els meus companys, però no ha estat un seguiment continu i tampoc els hi he fet cap comentari.

2. T’han fer comentaris a la carpeta d’aprenentatge? En canvi, a jo m’han fet un comentari però tan sols per avaluar el meu taller d’àudio, tampoc he rebut més comentaris per part dels meus companys.

3.  Has fet aportacions per Twitter? A través de Twitter he compartit els enllaços de les entrades que he anat publicant al llarg del curs.

4.  Has rebut respostes o han retwittejat els teus comentaris els teus comentaris a Twitter? No, a través de Twitter tan sols he rebut la menció de la meva companya Jaquelín per introduir l’enllaç d’un treball que vàrem realitzar conjuntament.

5.    Has compartit recursos a través de Peartrees? No.


d) Què t’ha aportat aquesta xarxa als teus aprenentatges en el marc de l’assignatura? He pogut crear el meu propi material i compartir-lo amb la resta. M’agradaria que m’haguessin fet qualque comentari constructiu per poder veure quins punts puc millorar, així com una de les meves companyes va fer amb el taller d’àudio. A més a més, també he pogut tenir accés al material de la resta de companys, la qual cosa m’ha agradat perquè així puc veure una gran diversitat de material que es pot emprar dintre de l’aula i que potser pugui emprar en un futur com a mestra.

e)     Què creus que has aportat tu a aquesta xarxa? Com ja he dit, he pogut compartir el meu material, amb el qual esper que la resta pugui emprar-ho també dintre de l’aula, amb o sense canvis.


f)  Què pot aportar-te la creació d’una xarxa d’aprenentatge de cara al teu desenvolupament professional? Crec que aporta el fet de poder compartir el meu material i poder tenir accés a altre material, el qual podrem emprar a l’aula en un futur.



3. VALORA ELS PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ QUE HAS
UTILITZAT. 


  a)     Has fet servir Pearltrees? Ha estat útil? Has creat un Peraltrees propi? No.


  b)   Has utilitzar algun sistema de seguiment de carpetes d’aprenentatge dels teus companys? A la meva carpeta d’aprenentatge podeu veure, a la columna de la dreta, un apartat on surt un llistat de totes les carpetes que segueixo.



   c)   Has organitzar algun sistema de documentació a partir de blogs de persones externes a l’assignatura, revistes, portals educatius, recursos? No.


   d)  Has compartit aquesta informació?


 e) Creus que els procediments utilitzats et poden ajudar en el teu desenvolupament professional? Si.





REFLEXIÓ


Com a conclusió final, durant aquest curs hem realizat molts de tallers i activitats. Ha
estat molta feina per fer, però pens que en un futur com a mestres tot aquest material 
elaborat per nosaltres mateixos ens pot servir de molt. No tan sols per aplicar-ho, sino
també per millorar-ho. 

A més a més, pens que el fet d'haver-ho publicat tot al nostre espai personal (blog, 
wiki...) ens facilita que entre tots puguem compartir el nostre material, de forma que si en
un futur també volem emprar el material dels nostres companys, ens serà també molt útil.

D'aquesta manera i com a conclusió final, crec que no hem creat només una xarxa
d'aprenentatge cadascun de nosaltres de forma individual, sino que entre tots hem creat
una xarxa bastant àmplia, on podem trobar multitud de formes de treballar diverses
eines. 

Així doncs, pens que tot el que hem aprés durant aquest curs ens serà molt útil i que,
sense dubte, ho emprarem i anirem millorant amb les nostres creacions. 






 

No hay comentarios:

Publicar un comentario