domingo, 1 de diciembre de 2013

Creació de Materials Auditius: Podcast d'àudio.


       Introducció.


El nou taller consisteix en realitzar un podcast d'àudio pels nostres alumnes. Juntament amb la meva companya Jaquelín continuam treballant amb el Dia europeu de les llengües per realitzar el nostre àudio.


Per dur a terme aquest taller, primer de tot hem de saber el tema que tractam. Nosaltres, com ja heu pogut veure a les publicacions anteriors i ja he dit abans, tractam el Dia europeu de les llengües, una temàtica que ens ofereix una gran quantitat d'aspectes a treballar.

Així doncs, hem decidit, a partir de la creació de l'àudio i l'ús d'aquesta temàtica, realitzar un listening en anglès. Hem partit, com a base, de la idea de listenings que hem trobat a la web http://www.ompersonal.com.ar/omkids/presentacion.htm 

Hem pogut observar que, malgrat hem cercat referències per poder confeccionar el nostre àudio, no hem trobat cap relacionat amb la nostra temàtica. Així doncs, hem confeccionat el nostre propi text en anglès, el qual podeu veure aquí:






Travelling with the Gryn family

We are in summer. The Gryn family is on a travel in Africa. They have two more days of holidays in Egypt. When they come back they will have to stop in Paris, where they will stay for two more days. They will visit the Louvre museum, the Eiffel tower and they will go shopping. Their last stop is at home, in London. 

In winter they want to go on a travel again. Maybe they are going to Russia, where it's very cold and it snows so much. But the three children of the family, Adam, Caroline and Joseph, prefer to go to Italy to eat pasta and pizza and visit the Coliseum and Fontana di Trevi.

The Gryn family travels a lot around Europe. They have visited  so many countries and cities like Norway, Finland, Spain, Germany, Holland, Poland and Turkey. 

Also they want to travel around the United States, maybe next year. They hope they can go to visit the Statue of Liberty in New York, the Golden Gate in California and Niagara Falls.



 Àudio.

Una vegada tenim el text, hem hagut de dur a terme la gravació del nostre àudio. Per dur-ho a terme hem emprat el programa Audacity. És un programa que ens permet enregistrar la nostra veu i també introduir altres gravacions. En el nostre cas, hem introduït una música de fons que hem descarregat de YouTube perquè la nostra gravació tingui música de fons.

És un programa fàcil de manejar una vegada saps com funciona, ja que nosaltres hem hagut d'accedir al manual per poder saber emprar les quatre funcions bàsiques, que eren les que necessitàvem per poder enregistrar-nos.

Una vegada tenim la nostra gravació enllestida, hem de compartir-la perquè tots pugueu escoltar-la. Així doncs, hem emprat Podomatic. És una eina en la qual t'has de registrar per poder penjar àudios, vídeos, etc. acompanyats amb descripcions i imatges. A més et permet modificar l'aspecte del teu perfil i del reproductor del teu material penjat.

Pèro és un poc complicat de manejar, principalment, perquè està amb anglès. Hem tingut una mica de problemes per poder penjar el nostre àudio. En un principi hem pogut penjar-lo correctament, però no s'ecoltava, amb la qual cosa hem hagut de dur a terme el procés una altra vegada. 


Aquí podeu escoltar el nostre àudio: http://deesii-3.podomatic.com/entry/2013-11-29T08_06_38-08_00









Activitats.

Com qualsevol listening que es fa a l'escola, aquest té qüestions sobre el que hem pogut escoltar a l'àudio. Així doncs, nosaltres hem fet el mateix i hem establert una sèrie de preguntes que els nostres alumnes hauran de respondre una vegada hagin escoltat a l'àudio. Són preguntes molt senzilles i hem decidit fer-les en català, malgrat ens centram, amb l'àudio, en l'àrea d'anglès. 


Hem deixat el suficient espai perquè siguin activitats que no s'hagin d'editar per deixar espai per què els alumnes contestin. Les hem penjat a Slideshare perquè pogueu visualitzar-les.



A més a més, hem decidit aprofitar que varem emprar Educaplay per fer activitats interactives, i fer una activitat relacionada amb el nostre listening.

Consisteix en un mapa interactiu en el qual els alumnes hauran d'identificar els diversos països europeus que es mencionen a l'àudio.






Guia didàctica.

Aquí teniu la Guia didàctica del nostre material. Esperam que us quedin bastant clares les nostres explicacions i que us serveixi el nostre material per emprar-ho a l'aula! http://es.slideshare.net/desfgar/guia-didctica-podcast-udio-28743827



En conclusió, pensam que emprar eines per elaborar àudios ens pot servir molt per emprar-ho dintre de l'aula tant per poder crear el nostre propi material com per què els alumnes puguin elaborar els seus propis àudios.

Pel que fa a les activitats que hem dut a terme a través de l’elaboració del podcast, pensam que poden ser molt útils pels infants, ja que d’aquesta manera sabem si han consolidat o no els continguts que hem explicat a les classes teòriques. També són exercicis que poden ser motivants, sobretot els fets amb Educaplay, ja que han d’interactuar amb l’activitat. També perquè és a través de l’ordinador i aquest, pels alumnes, és una eina bastant entretinguda i és una forma diferent de fer deures a casa o a l’escola.



Reflexió personal.

Pel que fa a editar àudios, des del meu punt de vista, encara que només hem emprat una eina de moltes que hi poden haver, ens és molt útil per poder crear els nostres propis àudios per emprar-los com a recursos dintre de l'aula.

D'aquesta manera podem crear reproduccions que siguin dinàmiques pels alumnes, a més que també pens que són eines que podem fer que els mateixos alumnes les facin servir per enregistrar-se a ells mateixos, afegir música i explorar amb les diverses opcions que ens permeten emprar aquests tipus de recursos.

El problema que crec que hi ha és que potser siguin eines un poc difícils de manejar pels nins, sobretots els més petits, i fer classes d'explicació de com manejar-les ens duria a perdre, probablement, massa temps. Amb la qual cosa vull dir que podríem cercar altres eines més adaptades al nivell d'ús dels nostres alumnes.

Pel que fa a la publicació de l'àudio a través de la web també pens que tenim una àmplia possibilitat d'eines per emprar i que també hem de tenir em compte si són difícils d'entendre pels nostres alumnes i que siguin el més fàcil possible de manejar.


Finalment, en relació amb les aplicacions didàctiques que pot tenir aquest taller, crec que ens pots servir molt en totes les àrees d'educació, ja que si acompanyam les explicacions amb àudios, vídeos, imatges i altres recursos farem que els nins posin més atenció al que estan escoltant i es sentin més motivats.



1 comentario:

  1. Hola Desireé, aquesta vegada seré jo, na Nina, la persona que t’avaluí el teu taller.

    Presentació de l’arxiu sonor i organització de la carpeta: molt bona. La carpeta està ben organitzada i ben estructurada; donant un cop d’ull a l’arxiu del blog veiem l’enllaç per accedir directament a l’entrada. Per altra banda, dins la carpeta, observem diferents gadgets, com els blogs que segueixes, l’enllaç del teu twitter, on es pot veure que has compartit l’entrada a través de Twubs.
    L’àudio: té una bona qualitat. Els elements sonors que s’escolten estan bé, el que milloria és la segona veu, que se sent una mica fluix i costa d’entendre. Per altra banda, es fa una bona utilització dels recursos narratius com són les pauses, la velocitat, etc. La música de fons està molt bé, ja que acompanya la narració, però si s’augmentés un poc més el volum, no passaria res. He notat en falta qualque canvi en la intensitat del so en relació al pla de la narració. Per acabar en el final del muntatge auditiu, en vés d’acabar en sec, hauria estat millor deixar seguir uns segons la música mentres es va baixant la intensitat del so.
    Aquest àudio Travelling with the Gryn family és adient per tercer cicle perquè en aquestes edats ja comencen a tenir un nivell d’angles i, per tant ja entenen el contingut, per això, trobo que heu fet una bona elecció. En quan el contingut i el tema relacionat amb el projecte està bastant bé, ja que la finalitat és el Dia europeu de les llengües, el qual fomenteu aquest treball amb una lectura d’un altre idioma.
    Guia didàctica: excel·lent. Aporteu a més de l’àudio altres activitats interactives per aprofitar el contingut treballat. La guia didàctica de l’activitat auditiva és completa: destinataris, objectius, continguts, descripció del material, etc. Destaco les diferents situacions que utilitzeu amb el material, fent treballs individuals o en grup amb la pissarra digital. Per altra banda, bona descripció de l’activitat fet que faci fàcil la idea de com és el material i bona aportació amb les recomanacions d’altres recursos, pàgines web, per treballar el tema.
    Per acabar, a l’apartat de les conclusions/reflexions he de dir que ets fet una bona reflexió però m’ha faltat més argumentació de com crear i treballar l’àudio dins les aules d’EP, més valoracions de l’arxiu d’àudio creat i la utilitat del podcast, el tipus d’aprenentatge que promou aquest material i els avantatges de les TIC en aquest tipus d’aprenentatge.

    Per tant, després d’avaluar el taller realitzat on el material ha estat complet, ben fet i es veu un domini del contingut de l’activitat et poso un 8.

    ResponderEliminar